czwartek, 2 maja 2013

Jak i czym karmić nasze ślimaki



Nasze ,,maleństwa" potrzebują duuuuuuużo siły do budowania swojej muszli.
Co im w tym pomoże? Nic innego jak WAPNO- sepia dla ptaków, wapno dla gryzoni, sparzona skorupa jaj, szkielet mątwy, czysty dolomit, kreda.

Ja osobiście ścieram na proch przegowane jajo kurze i mieszam, również ze startym na proch wapnem dla ptaków(sepia). Tak przygotowaną mieszanką posypuje jedzenie ślimaków.
Dodatkowo możemy podać całą kostkę wapna.

Nasi podopieczni nie jedzą mięska ACHATINA są roslinkożerne;)

UWAŻAJMY NA WYSOKĄ ZAWARTOŚĆ SZCZAWIANU WNIEKTÓRYCH POKARMACH M.IN. NIE PODAJEMY: SAŁATA, KAPUSTA, KALAFOR, BROKUŁY, PIETRUSZKA, RZODKIEW. SZCZAWIANY BLOKUJĄ PRZYSWAJANIE WAPNA, KTÓRE JEST POTRZEBNE DO PRAWIDŁEGO WZROSTU ŚLIAKÓW.

ŚLIMAKI MOŻEMY KARMIĆ M.IN. NASTEPUJĄCYMI PRODUKTAMI:
ogórki, kukurydza z puszki i gotowana, czerwona papryka, ziemniaki gotowane, cukinia, pomidor, jabłko, gruszka, śliwka, białe winogrona, banany, arbuz, słonecznik got. makaron i ryż...
ZIELENINKA- mlecz, koniczyna, liście wingrona i maliny, tzw. babka, kiełki fasoli, liście z drzew owocowych, skiełkowane nasiona zbóż...

Warto jest znalezc w googlach tabelkę z zwartością szczawianu w danych produktach.

Swoim małym ślimakom podaję kukurydze, ogórek, paprykę, oraz gotuję im ryż z kaszą i posypuję otrębami owsianymi (to chyba maluchom najbardziej smakuje). Oczywiście na dosypke wapno. Od czasu do czasu można właśnie podawać otęby, len, nasiona słonecznika, skiełkowane nasiona zbóż. Nie jestem w stanie powiedzieć co najbardziej lubią młode, ponieważ ślady po ich jedzeniu są jeszcze mikroskopijne, ale ogórek napewno da radę oraz mlecz wszystko koniecznie posypane skruszonym wapnem.

 

CO ŚLIMAK JEŚĆ POWINIEN A CO JEST KATEGORYCZNIE ZABRONIONE


Zakazane przysmaki które zawierają sporą ilość szczawianu ( co zle wplywa na przyswajanie wapna -słabe muszle):


pietruszka
szczypiorek
maniok
szpinak
liście buraka
marchew ( ja podaje ale w małych ilościach)
rzodkiew
czosnek
bruksela
sałata
rzepa
cykoria
seler
kalafior
szparagi
kapusta
brokuły

To co ślimak jeść powinien;) :

ogórek
cukinia
pomidor
brzoskwinia
papryka czerwona
słonecznik
nektarynka
mniszek
koniczyna
ryż
kasza
banan
winogrona
trzykrotka
marchew?(rózne opinie)\
truskawki
jajko
pędy groszku
babka lekarska
twarożek?
fasola (liście i pędy kiełki)
kukurydza
jabłko
śliwki
mleko w proszku dla dzieci (wapno)
jeżyna
jasny kabaczek
kiwi( moim zdaniem to ryzyko ja nie daje takich kwasności) NIE POLECAM
mango
melon
pomarańcza? ( nie wiem czy na doliczyc tego do cytrusów ja kwasności jednak nie daje jest duzo innych ciekawych rzeczy lepiej dmuchać na zimno)
papaja
gruszka
malina
bakłażan
por
grzyby
ziemniaki
dynia
borówki
makaron
pokrzywa
mango
sparzone płatki owsiane
arbuz
i wiele wiele innych:)

26 komentarzy:

  1. Kukurydza taka z puszki ?
    Ziemniaki/ryż ugotowane ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ! :) Wieeeele rzeczy których nie wiedziałam to dowiedziałam się tutaj ;) Moje achatina fulica uwielbiają sparzone płatki owsiane ale zawsze muszą być z jakimś dodatkiem np. dodaję do tego startego ogórka. Uwielbiają też zupki gerber te ze słoiczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyplątał sie do mnie ślimak. Teraz mieszka na balkonie w donicy z nasturcjami. Jak go przezimowac? Z czego mu zrobić domek?

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, super :) dzięki za artykuł, wreszcie rzetelne i konkretne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy ślimaki mogą jeść koper? bo hoduje ślimaki a mi wyrósł koperek na podwórku

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. A jak usuwać odchody, skoro ich nie widać na podłożu? Wymieniać co jakiś czas podłoże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można po pół roku zmienić. Odchody zbierać palcami lub pęsetą.

      Usuń
  7. Mój ślimak uwielbia jeść sproszkowane płatki owśane z rozgniecionymi nasionami słonecznika i (oczywiście) posypane skorupkami od jajek

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Praktycznie non stop u mnie w domu koty były od zawsze i jestem zdania, że te zwierzaki są wyjątkowo miłe. Oczywiście u siebie w mieszkaniu mam kociaka i jestem zdania, iż rozwija się prawidłowo. Właśnie dlatego również momentami studiuję porady na www.abc-kot.pl i jestem zdania, iż mają na tej stronie bardzo ciekawe porady na temat kotów. Polecam każdemu kto ma zamiar wiedzieć więcej o tych zwierzakach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emmm a co to ma wspólnego z Ślimakami? ����

      Usuń
  10. Kot podobno chodzi własnymi ścieżkami, bywa chłodny i za nic jest ludzi. Tymczasem potrafi obdarzyć człowieka zaufaniem i gwałtownie się do niego przywiązuje. Kot jest wobec nas nawet bardziej przyjazny niż wobec przedstawicieli własnego gatunku. Więcej można o tych zwierzakach dowiedzieć się w https://abc-kot.pl/ gdzie na delikatną sprawę znajdziecie całą masę różnych porad odnośnie posiadania kota.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie a ślimakowi można podać jeden krążek ogórka bo mam od nie dawna i nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej,moje ślimaczki chętnie wcinają takie większe krążki ogórka,mogę śmiało powiedzieć że ogórek to ich ulubiony pokarm.

      Usuń
    2. Uwazaj bo mogą sie uzależnic :3

      Usuń
  12. W czym można trzymać winniczka podczas regeneracji uszkodzonej skorupy? W pudełku tekturowymi z dziurkami, transporterze dla kotów a może w klatce dla ptaków? Co powinien mieć w swoim wybiegu? Np na podłodze? A jak podawać ślimakowi wodę? Z góry dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  13. czy można podawać ślimakom ogórka kiszonego, bo wiem, że normalnego można?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że odpowiadam tak późno, ale podawanie kiszonego lub konserwowanego ogórka jest ZABRONIONE wyżądzisz swojemu podopiecznemu wielka krzywdę, podając mu ogórka kiszonego. A więc nie, nie można.

      Usuń
  14. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. a czy ślimaczki mogą jeść kalarepę ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Mogą jeść groszek z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za wszystkie rady z tej strony

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko się zgadza, moje 2 ślimaki Lissachatina Immaculata i od nie dawna 1 Lissachatina Reticulata (choć doszedł prawie nie żywy bo właściciel go źle spakował, na dodatek muszla w beznadziejnym stanie, ale jakoś daje rade), wyglądają dość ładnie, jedno zastrzeżenie ogórek nie za często bo się mogą uzależnić.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety